Shiatsu

Wat is Shiatsu massage?

Shiatsu is een oosterse drukpuntmassage die werkt langs de meridianen (energiebanen) in ons lichaam. De meridianen in ons lichaam hebben invloed op ons fysieke én geestelijke welzijn.

Het lichaam wordt in de shiatsu therapie beschouwd als het geheel van afzonderlijke delen, die op elkaar zijn afgestemd en samenwerken, aanvullen, remmen en versterken. Bij een storing in één van deze processen, ontstaat een lichamelijke klacht. Met shiatsu therapie zoekt de therapeut de oorzaken in storingen in deze processen en behandelt deze door druk uit te oefenen op de energiebanen in het lichaam.

De meridianen lopen in lijnen door ons lichaam en zijn voor min of meer iedereen hetzelfde. Elke meridiaan is verbonden met het functioneren van onze organen, spieren, botten, huid en zenuwen. Door druk uit te oefenen op energiepunten op de meridianen wordt de energie van de betreffende meridiaan gestuurd en activeert het een zelfgenezend vermogen. Uw lichaam voelt prettiger en vitaal.

Bron afbeelding: http://theamt.com

Shiatsu: bij welke klachten

Shiatsu massage geeft verlichting van pijn en kalmeert lichaam en geest. De lijst van klachten waarbij shiatsu uitkomst biedt is vrij lang:

• Rugklachten
  • Nekklachten
  • Schouderklachten
  • RSI
  • Ademhalingsproblemen
  • Maagklachten
  • Darmklachten
  • Stress en burn out
  • Duizeligheid
  • Slapeloosheid

Shiatsu massage: de behandeling

De shiatsubehandeling vindt plaats op de massagetafel. In individuele sessies kijkt de shiatsutherapeut naar uw lichaam en geest als geheel, en worden uw klachten en leef- en werkomstandigheden in beeld gebracht. Naast het masseren van de drukpunten met de hand en duimen – soms ook elleboog – kijkt de massagetherapeut naar de oorzaak van de klachten door uw houding te bestuderen in zitten, staan en lopen.

De effecten van een shiatsu massage

Na een Shiatsu drukpuntmassage voelt u zich ontspannen en helder. De massage stimuleert de bloedsomloop, vermindert spanning in het lichaam en verhoogt uw weerstand. Ook bij concrete pijnklachten is shiatsu een effectieve massage-methode.

Vitaliseer uw lichaam met een shiatsu massage bij massagepraktijk Kristal Helder in Norg. Dé massagepraktijk voor traditionele shiatsu massage in Drenthe.

Neem voor een afspraak contact op met Corrie.